Tot 40% extra korting op winters assortiment!

zaterdag 31 maart 2012

Zwemspullen meebrengen

Ik ben jarig vandaag!


Vlakbij Vindolanda in Schotland, was Claudia Severa, de vrouw van een legercommandant daar, ook jarig en wel op 11 september. Zij stuurde haar vriendin of zus Lepidina deze brief op één van de Vindolandatabletten die nu in het British Museum te bezichtigen zijn (Vindolandatabletten, 291):




Ik kan het zelf niet lezen, maar volgens de kenners staat er (vrij vertaald):
Claudia Severa groet haar Lepidina. Ik nodig je van harte uit om op 11 september naar ons toe te komen voor de viering van mijn verjaardag, zuster, om de dag nog leuker te maken door hier te komen, als je er bent. Doe van mij de groeten aan jouw Cerialis. Mijn Aelius en mijn kleine zoon sturen hem hun groeten. Ik verwacht je, zuster. Vaarwel, zuster, mijn dierbare, ik hoop dat het goed gaat en groet. Aan Sulpicia Lepidina, vrouw van Cerialis, van Severa.
Dat moest echt een feest zijn geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten